Woodward, Bob və Carl Bernstein - Tarix

Woodward, Bob və Carl Bernstein - Tarix


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Woodward, Bob və

Carl Bernstein

Jurnalist


Mükafatlı araşdırmaçı jurnalistlər Woodward və Bernstein, Watergate'in qarışıq dövründə məşhurlaşdılar. Washington Post qəzetinin müxbirləri olaraq Watergate epizodunun mahiyyətini ifşa etdilər.

Ən çox satılanları yazmağa davam etdilər Bütün Prezident adamları (1974), epizodun hesabatı və nəticədə ortaya çıxan skandal. Woodward, Vaşinqton bürosunun rəhbəri də daxil olmaqla ABC -də müxtəlif vəzifələrdə işləyən Bernstein televiziyaya köçərkən qəzetdə bir neçə yüksək vəzifəyə keçdi.


Woodward & Bernstein: Film

Film, Redgate -in Watergate hekayəsi ortaya çıxdıqca onu çəkmək əzminin nəticəsi olsa da, orijinallığı və dözümlülüyü, hər hansı bir kamera yuvarlanmadan əvvəl notepad ilə Sigmund Freydə çevrilən rejissoru Alan J. Pakula ilə əlaqəlidir. İlk dəfə 2005 -ci ilin dekabrında ictimaiyyətə açıqlanan ətraflı qeydləri 1998 -ci ildə avtomobil qəzasında öldükdən sonra həyat yoldaşı tərəfindən Kino Sənəti və Elmləri Akademiyasına bağışlandı. Pakulanın qəhrəmanlarını görmək üçün necə gəldiyini göstərirlər.

1975-ci ilin yanvarında, Prezident Nixonun istefasından beş ay sonra, Pakula Watergate nağılının açılmasında iştirak edən onlarla direktorla dərin müsahibələrə başlamaq üçün Vaşinqtona uçdu. Woodward, sonra 32, Bernstein, 31 yaşında, onların redaktorları, dostları və iki qadın müxbirlərin həyatının mərkəzində oturdu. Woodward, müxbir Francie Barnard ilə evləndi və Bernstein, filmin Vaşinqtonda nümayişindən 10 gün sonra, 14 aprel 1976 -cı ildə evləndiyi Nora Ephron ilə görüşdü.

Pakula tək faktları istəmirdi. Woodward və Bernstein'i dərindən başa düşmək istədi, beləliklə filmdəki əsl personajlarını və motivasiyalarını çəkə bildi. Watergate zamanı Washington Post qəzetinin redaktoru Ben Bradlee, Pakulanın hər birimizlə çox vaxt keçirdiyini söylədi. Anam, qardaşım, hər şey haqqında hər şeyi bilirdi. & Quot (Bradlee rolunu oynayan Jason Robards ekranda cəmi 10 dəqiqədir.)

Watergate zamanı, Bernstein hekayəni nə qədər yaxşı çatdırsa da, onu bağladı Washington Post redaktorlar ikilinin & quot; pis oğlan & quot; - həmişə gec, etibarsız və liderlərini şırınga etmək üçün tez. Pakula ilə verdiyi müsahibədə Ephron sevgilisinin nüfuzunu bərpa etməyə çalışdı. Bernsteinin Watergate hekayəsini açmaq üçün idarə olunduğunu, çünki hər kəsi sübut etmək istədiyini söylədi Göndər səhv O, tənbəl deyildi. Sadəcə, səlahiyyətli şəxslərin nəzarətində olması ilə bağlı & quot; psixozu & quot; var.

Pakulanın Ephron -a verdiyi müsahibənin qeydləri Woodward və Bernstein haqqında anlayışının açarını ortaya qoyur. & quotBütün mübahisələrin və döyüşlərin altında - aşağıya doğru bir -birlərinə nifrət etdilər & quot; Pakula yazdı. & quotBir -birlərinin malik olduqları keyfiyyətlər - [Watergate haqqında məlumat vermək üçün] ehtiyac duyduqları keyfiyyətlər - bəyənmədilər. Bob insanları özünə çəkir. Carl [bu keyfiyyətə] ehtiyacı olduğunu bilirdi, amma Bobda nifrət edirdi. Boba Carl lazım idi, çünki Carl itələyici idi. Bob tərtib edə bilər və Carl nəticə çıxara bilər. & Quot

Ephronun Pakula ilə bölüşdüyü bir hekayə, iki müxbirin kitabı tamamlamaq üçün necə yarışdıqları ilə əlaqədardır Bütün Prezident adamları. Woodward, rejissora, "çox inadkar və ağılsız" ola biləcəyini və yazmaq üçün heç bir instinktinin olmadığını söylədi. "Ephron və Bernstein tətildə Martinikada olanda Woodward və Bernstein 400 dollarlıq əskinasla telefonda vuruşdular. .

Pakulanın 2 may 1975 -ci il tarixli qeydləri, iki müxbir haqqında bu qənaətə gəldiyini göstərir:

  • Bob, Carl'ın quothype olduğunu, heç bir təqib olmadığını düşünürdü. Hamısı danışsın. Boğa ---- rəssam. Məsuliyyətsizlik
  • Carl Bobu kvota maşını olaraq gördü. O, müxbir kukla. Ona bir hekayə, hər hansı bir hekayə verin və o da onunla qaçar. Bir dron. Yumor yoxdur. Sürpriz yoxdur. Bütün sabitlik. Ağ çörək. Cənab Mükəmməl. Ruh yoxdur

Pakula tədricən başa düşdü ki, nə Woodward, nə də Bernstein təkcə Watergate -dən çıxa bilməzdi. Ciddi fərqlərə baxmayaraq, bir -birlərinə ehtiyac duydular. Hər birinin digərini tamamlayan güclü tərəfləri var idi.

& quot; Bernstein intuitiv olaraq doğru ola bilərdi, ancaq sol üçün təhlükəli idi & quot; Pakula qeydlərində yazdı. & quotWoodward ehtiyatla bir addımdan digərinə keçməli olardı. Yenə də Bernşteynin cəsarəti lazım idi

Lakin Pakula Woodward -a verdiyi müsahibədə müxbirin təəccübləndirə biləcəyini kəşf etdi: Başqalarının sirləri onu valeh etdi və özünə qapdı. Woodward müxbir olaraq özü haqqında danışmaqdan çəkinsə də, başqalarının sirlərini açmaqda qərarlı idi. Dixotomiya Pakulanı maraqlandırdı.

Lakin Pakula Woodward'ı anlamağa başlayanda, 39 yaşındakı cazibədar, yaraşıqlı Redfordun özündən çox fərqli birini oynaya biləcəyini düşünürdü. Woodward məntiqli hərəkət etdi. Əsassız olaraq işdən qovulmaq qorxusu və aid olma ehtiyacı, işgüzar həyat tərzini gücləndirdi.

Pakula, Redfordun cazibədarlığını qırmaq məcburiyyətində qalacağını yazdı. Bu işləyən Woodward'ın kvadrat, düz, sıx, layiqli keyfiyyəti. Redford bu məcburi sürücünü əldə edə bilər. Zərər və zəiflik ala bilərmi? & Quot;

1975 -ci ildə çəkiliş zamanı Woodward və ya Bernstein -in necə reaksiya verəcəyi ilə bağlı bir sual olsaydı, Redford, Hoffman və ya Pakula ya adam çağırardı. Hoffman mənə dedi ki, belə çəkdiyim ilk film idi. & quot; Hər gün demək olar ki, onlarla danışaraq baş verənlərin həqiqiliyinə riayət etməyə çalışırdıq. & quot

Nə vaxt bacardılarsa, Woodward və Bernstein dəstləri ziyarət etdilər. 1975 -ci ilin iyununda gecə yarısı Bernstein Pakulanın bir səhnəni necə idarə etdiyini izlədi. Hoffman, boş bir küçədə qaçaraq, Redfordun boz rəngli Volvosunu Post dayanacağından çıxardı. Qışqırdı: & quot; Dur! . Woodward! Dur! & Quot

Bernstein 1975 -ci ildə, indi Pakulanın arxivində olan bir müsahibəsində, & quot; böyük izdihamın çöldə olduğunu xatırladı. Hoffman binadan çıxanda ora çatdım. Həyatımda yaşadığım ən inanılmaz hisslərdən biri idi, çünki bilirsinizmi, hekayə üzərində işləməyə başlamağımızdan çox uzun müddət keçmişdi və kim olduğumu və kim olduğunu tam olaraq bilmirdim. idi-varlıq baxımından bir növ ümumi bir ağıl idi ----. Davranışları var idi. Hərəkətlərinizi görməyə öyrəşməmisiniz. Yenə də onun haqlı olduğunu bilirdim

Hoffman qaçarkən, artıq məşhur olan Bernstein, beş quldurun Watergate otelindəki Demokrat Partiyasının qərargahına girməsindən bu yana üç il ərzində nə baş verdiyini başa düşdü.

Bernstein müsahibədə dedi: & quot; Mən artıq belə deyiləm & quot; & quotBu çoxdan baş verib. Yenə belə qaçardımmı? & Quot


Məzmun

The Washington Post ilə birlikdə aparıcı gündəlik Amerika qəzetlərindən [13] sayılır New York Times, Los Angeles TimesThe Wall Street Journal. The Göndər Ağ Ev, Konqres və ABŞ hökumətinin digər aspektləri ilə bağlı siyasi reportajları ilə fərqləndi.

Fərqli New York TimesThe Wall Street Journal, The Washington Post Şərqi Sahildən uzaqda paylanmaq üçün bir nəşr çap etmir. 2009 -cu ildə qəzet nəşrini dayandırdı Milli Həftəlik Nəşr (tirajın azalması səbəbindən həftənin çap nəşrlərindən olan hekayələrin birləşməsi). [14] Qəzet qəzetini oxuyanların əksəriyyəti Kolumbiya rayonunda və Merilend və Şimali Virciniyadakı şəhərətraflarında yerləşir. [15]

Qəzet Bağdad, Pekin, Beyrut, Berlin, Brüssel, Qahirə, Dakar, Hong Kong, İslamabad, İstanbul, Qüds, London, Mexiko, Moskva, Nayrobi, Yeni şəhərlərində yerləşən xarici büroları olan bir neçə ABŞ qəzetindən biridir. Delhi, Rio de Janeiro, Roma, Tokio və Toronto. [16] 2009 -cu ilin Noyabr ayında, "Vaşinqtonda siyasi xəbərlər və yerli xəbərlərin işıqlandırılması" mövzusunda artan diqqətin bir hissəsi olaraq ABŞ regional büroları - Çikaqo, Los Anceles və Nyu Yorku bağladığını elan etdi. [17] Qəzetin Maryland (Annapolis, Montgomery County, Prince George's County və Southern Maryland) və Virginia (İskəndəriyyə, Fairfax, Loudoun County, Richmond və Prince William County) bölgələrində yerli büroları var. [18]

May 2013 [yeniləmə] etibarilə, Tirajlar Audit Bürosunun məlumatına görə, həftəlik orta gündəlik tirajı 474.767 idi və onu tirajına görə ölkənin yeddinci ən böyük qəzetidir. USA Today, The Wall Street Journal, New York Times, Los Angeles Times, Gündəlik xəbərlər, və New York Post. Tirajı (demək olar ki, bütün qəzetlər kimi) sürüşməyinə baxmayaraq, hər gün hər hansı bir metropoliten xəbərinin ən yüksək bazar nüfuz dərəcələrindən birinə sahibdir.

Uzun illərdir ki, Göndər əsas ofisi 1150 15th Street NW ünvanında idi. Qəzet 2013 -cü ildə Jeff Bezosun Nash Holdings -ə satılarkən bu daşınmaz əmlak Graham Holdings -də qaldı. Graham Holdings 1150 15th Street (1515 L Street, 1523 L Street və 1100 15th Street altında olan torpaqları) 159 milyon ABŞ dollarına satdı. Noyabr 2013. The Washington Post 1150 L Street NW -də yer kirayələməyə davam etdi. [19] 2014 -cü ilin may ayında The Washington Post Vaşinqtonda 1301 K Street NW yüksək mərtəbəli bir bina olan Franklin Meydanının qərb qülləsini kirayəyə götürdü. Qəzet 14 dekabr 2015-ci ildə yeni ofislərinə köçdü. [20]

The Göndər özünəməxsus poçt kodu var, 20071.

Arc Publishing bir şöbəsidir The Washington Postnəşriyyat sistemini təmin edən Arc, kimi xəbər təşkilatları üçün proqram təminatı Chicago TribuneLos Angeles Times. [21]

Quruluş və erkən dövr Düzəliş

Qəzet 1877 -ci ildə Stilson Hutchins (1838–1912) tərəfindən quruldu və 1880 -ci ildə həftənin yeddi günü nəşr edən şəhərin ilk qəzetinə çevrildi. [22]

1878 -ci ilin aprelində, nəşrə təxminən dörd ay qalmış, The Washington Post alınıb Vaşinqton Birliyi, 1877 -ci ilin sonlarında John Lynch tərəfindən qurulan rəqabət qəzetidir Birlik satın alındıqda təxminən altı ay işlək vəziyyətdə idi. Birləşdirilmiş qəzet Globe Binasından nəşr olundu The Washington Post və Birliyi 15 aprel 1878 -ci ildən başlayaraq 13.000 tirajla. [23] [24] Poçt və Birlik adı, 29 aprel 1878 -ci ilə qədər təxminən iki həftə istifadə edildi və ertəsi gün orijinal mastheadə döndü. [25]

1889 -cu ildə Hutchins qəzeti keçmiş poçt müdiri Frank Hattona və Ohayodan keçmiş Demokratik konqresmen Beriah Wilkinsə satdı. Qəzeti tanıtmaq üçün yeni sahiblər Amerika Birləşmiş Ştatlarının Dəniz Qrupunun lideri John Philip Sousa'dan qəzetin yazı müsabiqəsi mükafatlandırma mərasimi üçün bir yürüş təşkil etməsini istədilər. Sousa "The Washington Post" u yazdı. [26] İki addımlı, 19-cu əsrin sonlarında rəqs çılğınlığını müşayiət etmək standart musiqi oldu [27] və Sousanın ən məşhur əsərlərindən biri olaraq qalır.

1893 -cü ildə qəzet, NW 14 və E küçələrində, 1950 -ci ilə qədər qalacaq bir binaya köçdü. Bu bina, qəzetin bütün funksiyalarını bir gündə - 24 saat işləyən xəbər otağı, reklam, yazma və çap kimi bir qərargahda birləşdirdi. . [28]

1898 -ci ildə İspaniya -Amerika müharibəsi zamanı Göndər Clifford K. Berrymanın klassik illüstrasiyasını çap etdi Maineni xatırlayınMüharibə əsnasında Amerika dənizçiləri üçün döyüş ağı oldu. 1902 -ci ildə Berryman daha bir məşhur karikaturanı nəşr etdi GöndərMississippi -də Xətt çəkmək. Bu cizgi filmində Prezident Teodor Ruzvelt kiçik bir ayı balasına şəfqət göstərdiyini və Nyu -York mağazasının sahibi Morris Michtomu oyuncaq ayı yaratmaq üçün ilhamlandırdığını təsvir edir. [29]

Wilkins, Hattonun ölümündən sonra 1894 -cü ildə qəzetdən Hattonun payını aldı. 1903 -cü ildə Wilkins'in ölümündən sonra, oğulları John və Robert, qaçdı Göndər iki il ərzində 1905 -ci ildə satılan John Roll McLean -a Cincinnati Sorğusu. Wilson prezidentliyi dövründə, Göndər görə DC tarixinin "ən məşhur qəzet yazım xətası" ilə hesablaşdı Səbəb jurnalı Göndər Prezident Wilsonun gələcək həyat yoldaşı Xanım Galtla "əyləndiyini" bildirmək niyyətində idi, amma bunun əvəzinə xanım Galt'a "girdiyini" yazdı. [30] [31] [32]

John McLean 1916 -cı ildə öldükdə, playboy oğlu Edward "Ned" McLean'ın mirasını idarə edə biləcəyinə inanmadığı üçün qəzeti etibar etdi. Ned məhkəməyə getdi və etimadı pozdu, lakin onun rəhbərliyi altında qəzet xarabalığa doğru çökdü. Dəbdəbəli həyat tərzi üçün kağızı qanadı və siyasi gündəmləri təbliğ etmək üçün istifadə etdi. [33]

1919-cu ilin Qırmızı Yayında poçt ağ camaatı dəstəklədi və hətta ağ hərbçilərin qaradərili Vaşinqtonlulara hücum etmək üçün bir araya gəlməyi planlaşdırdıqları yeri tanıdan bir ön səhifə hekayəsi yayımladı. [34]

Meyer -Graham dövrü Düzəliş

1929 -cu ildə maliyyəçi Eugene Meyer (Birinci Dünya Müharibəsindən [35] sonra War Finance Corp. -u idarə edir) gizli olaraq 5 milyon dollarlıq bir təklif etdi. Göndər, lakin Ned McLean tərəfindən rədd edildi. [36] [37] 1 İyun 1933 -cü ildə Meyer, Federal Ehtiyat Sisteminin Sədri vəzifəsindən getdikdən üç həftə sonra qəzeti 825.000 dollara iflas hərracında aldı. Anonim şəkildə təklif vermişdi və digər iddiaçılardan xeyli yüksək olan 2 milyon dollara qədər getməyə hazır idi. [38] [39] Bunlara çoxdan xəstələri bağlamaq ümidində olan William Randolph Hearst da daxil idi. Göndər öz Vaşinqton qəzetinin varlığından faydalanmaq. [40]

The Göndər sağlamlığı və nüfuzu Meyerin mülkiyyəti altında bərpa edildi. 1946-cı ildə kürəkəni Philip Graham tərəfindən nəşriyyatçı oldu. [41] Meyer sonda köhnəsinə sahib olan Hearst üzərində son gülüşünü qazandı Washington TimesXəbərçi 1939 -cu ildə birləşmədən əvvəl Times-Herald. Bu da öz növbəsində satın alındı ​​və şirkətə birləşdirildi Göndər 1954 -cü ildə. [42] Birləşdirilmiş kağız rəsmi olaraq adlandırıldı The Washington Post və Times-Herald 1973 -cü ilə qədər, baxmayaraq ki Times-Herald etiketin bir hissəsi zaman keçdikcə daha az nəzərə çarpdı. Birləşmə tərk etdi Göndər qalan iki yerli rəqiblə birlikdə Vaşinqton ulduzu (Axşam Ulduzu) və The Washington Daily News 1972 -ci ildə birləşərək Washington Star-News. [43] [44]

1963 -cü ildə Phil Grahamın ölümündən sonra The Washington Post Company -nin nəzarəti Eugene Meyerin qızı olan həyat yoldaşı Katharine Graham -a (1917-2001) keçdi. ABŞ -da tanınmış milli qəzetləri idarə edən qadınlar az idi. Katharine Graham, tərcümeyi -halında liderlik roluna girərkən öz narahatlığını və özünə inamsızlığını izah etdi. 1969 -dan 1979 -a qədər naşir olaraq çalışdı. [45]

Graham, 15 iyun 1971 -ci ildə Pentaqon Sənədləri mübahisəsinin ortasında The Washington Post Company -ni ictimaiyyətə təqdim etdi. Cəmi 1.294.000 səhm səhmə 26 dollar olmaqla xalqa təklif edildi. [46] [47] Grahamın 1991 -ci ildə CEO olaraq çalışmasının sonuna qədər, səhm 4: 1 nisbətində bir ara bölünmənin təsirini nəzərə almadan, hər səhm üçün 888 dollar dəyərində idi. [48]

Bu müddət ərzində Graham eyni zamanda Post şirkətinin 1984-cü ildə 40 milyon dollara mənfəət əldə edən təhsil və təlim şirkəti Kaplan, Inc-in diversifikasiyasına nəzarət etdi. [49] 20 il sonra Kaplan, Göndər Qəzet, şirkətin gəlir əldə edən aparıcı iştirakçısıdır və 2010 -cu ilə qədər Kaplan bütün şirkət gəlir axınının 60% -dən çoxunu təşkil edir. [50]

İcraçı redaktor Ben Bradlee, qəzetin nüfuzunu və qaynaqlarını 1972 -ci ildə Vaşinqtondakı Watergate kompleksində Demokratik Milli Komitənin ofislərinin oğurlanmasının arxasındakı hekayəni uzun məqalələr silsiləsində yazan müxbirlər Bob Woodward və Carl Bernstein arxasında qoydu. The Göndər Nəticəsi Prezident Richard Nixonun istefasında böyük rol oynayan hekayənin yalançı şəkildə işıqlandırılması 1973 -cü ildə qəzetə Pulitzer mükafatı qazandırdı. [51]

1972-ci ildə "Kitab Dünyası" bölməsi ilk redaktoru olaraq Pulitzer mükafatlı tənqidçi William McPherson ilə birlikdə təqdim edildi. [52] Pulatan mükafatı qazanan Jonathan Yardley və Michael Dirda kimi tənqidçilərdən ibarət idi. Göndər. 2009 -cu ildə, 37 ildən sonra, böyük oxucu fəryadları və etirazları ilə, The Washington Post Kitab Dünyası müstəqil bir əlavəyə son verildiyi üçün son sayı 15 Fevral 2009 Bazar günü [53], qəzetin ümumi bir yenidən qurulması ilə birlikdə, məsələn, Bazar redaksiyalarını "Outlook" deyil, əsas ön hissənin arxa səhifəsinə yerləşdirməkdir. "bölməsi və digər hissələrdə yerli yönümlü" op-ed "məktubları və şərhlərin paylanması. [54] Bununla birlikdə, kitab araşdırmaları hələ bazar günləri Outlook bölməsində, həftənin qalan hissəsində isə Style bölməsində, eləcə də onlayn olaraq nəşr olunur. [54]

1975 -ci ildə mətbuat işçiləri birliyi tətil etdi. The Göndər mətbuat işçiləri birliyini əvəz etmək üçün əvəzedici işçilər götürdü və digər birliklər 1976 -cı ilin fevralında işə qayıtdılar. [55]

Katharine oğlu Donald E. Graham, 1979 -cu ildə bir nəşriyyatçı olaraq onun yerinə keçdi. [45]

1995 -ci ildə washingtonpost.com domen adı alındı. Elə həmin il Digital Ink adlı bir onlayn xəbər anbarı yaratmaq üçün uğursuz bir cəhd başladı. Növbəti il ​​bağlanıldı və ilk veb sayt 1996 -cı ilin iyununda istifadəyə verildi. [56]

Jeff Bezos dövrü (2013 -indiki) Redaktə edin

2013 -cü ildə Jeff Bezos kağızı 250 milyon ABŞ dollarına aldı. [57] [58] [59] Qəzet indi Bezosun nəzarət etdiyi Nash Holdings MMC -yə məxsusdur. [58] Satışa digər yerli nəşrlər, veb saytlar və daşınmaz əmlak da daxil idi. [60] [61] [62] Qəzetin Kaplan və bir qrup televiziya stansiyası kimi bəzi digər aktivlərini saxlayan keçmiş ana şirkəti satışdan qısa müddət sonra Graham Holdings Company adlandırıldı. [11] [63]

Nash Holdings, o cümlədən Göndər, Bezosun CEO və ən böyük tək səhmdar olduğu Amazon texnologiya şirkətindən ayrı olaraq idarə olunur (təxminən 10.9%). [64] [65]

Bezos, "oxumağın" gündəlik ritualını "canlandıran bir vizyonu olduğunu söylədi Göndər bir dəstə olaraq, yalnız fərdi hekayələr silsiləsi deyil. "[66] O, hər iki həftədən bir icraçı redaktor Martin Baronla telekonfranslar keçirən" əl-ələ sahibi "kimi təsvir edilmişdir. [67] Bezos Fred Ryan-ı (qurucusu və CEO Siyasət) naşir və baş icraçı vəzifəsini icra etmək. Bu, Bezosun mövqeyini dəyişmək niyyətindən xəbər verirdi Göndər milli və qlobal oxucu kütləsi ilə daha rəqəmsal bir fokus. [68]

2014 -cü ildə, Göndər 1150 15th Street -dən K Street -in One Franklin Meydanında üç blok uzaqdakı kirayəyə götürüldüyünü bildirdi. [69] Son illərdə Göndər bir onlayn şəxsi maliyyə bölməsi, [70], habelə bir blog və retro mövzulu bir podcast işə saldı. [71] [72] The Washington Post, Sosial kateqoriyasında Xəbərlər və Siyasət üzrə 2020 Webby Mükafatını qazandı. [73] The Washington Post, Web kateqoriyasında Xəbərlər və Siyasət üzrə 2020 Webby Xalq Səsi Mükafatını qazandı. [73]

1933-2000 Düzəliş

Maliyyəçi Eugene Meyer iflas edəndə Göndər 1933 -cü ildə ictimaiyyəti heç bir partiyaya görməyəcəyini söylədi. [74] Ancaq aparıcı bir respublikaçı olaraq (1930 -cu ildə onu Federal Ehtiyatlar İdarə Heyətinin sədri edən köhnə dostu Herbert Hoover idi) FDR -nin Yeni Sövdələşməsinə qarşı çıxması qəzetin redaksiya mövqeyini və habelə xəbərlərini rəngləndirdi. Bura Meyerin təxəllüsü ilə yazdığı "xəbər" hekayələrini redaktə etmək də daxil idi. [75] [76] [77] Həyat yoldaşı Agnes Ernst Meyer siyasi baxımdan spektrin digər ucundan gələn bir jurnalist idi. The Göndər Şəxsi dostları John Dewey və Saul Alinsky'nin xatirələri də daxil olmaqla bir çox əsərini qaçdı. [78] [79] [80] [81]

Eugene Meyer, 1946-cı ildə Dünya Bankının rəhbəri oldu və kürsüsünə Phil Graham adını verdi. Göndər naşir. Müharibədən sonrakı illər, Phil və Kay Graham'ın Kennedys, Bradlees və "Georgetown Set" in bir çoxları ilə (Harvard məzunlarının çoxu) inkişaf edən dostluğunu gördü. Yazıların siyasi oriyentasiya. [82] Kay Grahamın ən yaddaqalan Georgetown gecəsi qonaq siyahısına İngilis diplomat/kommunist casusu Donald Maclean da daxil idi. [83] [84]

The Göndər Herbert Block tərəfindən 1950 -ci ildə nəşr olunan bir karikaturada "McCarthyism" ifadəsini yaratdı. [85] Tar kovalarını təsvir edərək, senator Joseph McCarthy -nin "tarlama" taktikasını, yəni ittihamlarının hədəf aldığı insanlara qarşı böhtan kampaniyaları və xarakterli sui -qəsdləri lağa qoydu. Senator McCarthy, Amerika Qeyri-Amerika Fəaliyyət Komitəsinin illərdir Amerikada Sovet casusluğunu araşdıraraq etdiyini Senat üçün etməyə çalışırdı. HUAC, Richard Nixonu Dövlət Departamentində kommunist casusluğunu ifşa edən Hiss/Chambers davasındakı rolu ilə milli olaraq tanıtdı. Komitə 1930-cu illərin McCormack-Dickstein Komitəsindən yaranıb. [86]

Phil Grahamın JFK ilə dostluğu 1963 -cü ildə vaxtsız ölümlərinə qədər möhkəm qaldı. [87] FBI Direktoru J. Edgar Hooverin yeni Başçı Lyndon B. Johnson -a dediyinə görə, "Mənim bu işdə çox təsirim yoxdur. Göndər çünki açığı oxumuram. Kimi baxıram Gündəlik İşçi." [88] [89]

Ben Bradlee 1968-ci ildə baş redaktor, Kay Graham isə 1969-cu ildə rəsmi olaraq nəşriyyat oldu. Pentaqon Sənədləri və Watergate skandalları. The Göndər nəşr edərkən 1971 -ci ildə Vyetnam müharibəsinə qarşı xalqın müqavimətini gücləndirdi Pentaqon Sənədləri. [90] 1970-ci illərin ortalarında bəzi mühafizəkarlar Göndər kimi "Pravda Potomac haqqında "həm reportajlarda, həm də redaksiyalarda solçu qərəzli mövqe tutduğuna görə. [91] O vaxtdan bəri qəzet həm liberal, həm də mühafizəkar tənqidçilər tərəfindən istifadə edilmişdir. [92] [93]

2000 -indiki redaktə

PBS sənədli filmində Müharibəni satın almaq, jurnalist Bill Moyers, İraq müharibəsindən bir il əvvəl Buş administrasiyasının ölkəni işğal etmək ambisiyalarını dəstəkləyən 27 baş məqalənin olduğunu söylədi. Milli təhlükəsizlik müxbiri Walter Pincus, rəhbərliyi tənqid edən hesabatlarını dayandırması əmrinin alındığını bildirdi. [94] Müəllif və jurnalist Qreq Mitçellə görə: "Müəllif Göndər öz etirafı, müharibədən əvvəlki aylarda, müharibəni təbliğ edən ön səhifəsində 140 -dan çox hekayə yayımladı, əksinə məlumatlar itdi ". [95]

26 Mart 2007 -ci ildə Chris Matthews televiziya proqramında "Yaxşı, The Washington Post Liberal qəzet deyil, konqresmen, sizə deyim. İllərdir oxuyuram və bu bir neokon qəzetidir. "[96] Mətbuatda mütəmadi olaraq nəşr olunan köşə yazarlarının qarışığı nəşr olunmuşdur, onlardan bəziləri sola meyllidir (EJ Dionne, Dana Milbank, Greg Sargent və Eugene daxil olmaqla). Robinson) və bəziləri sağ meylli (George Will, Marc Thiessen, Michael Gerson və Charles Krauthammer daxil olmaqla).

Yale professoru Alan Gerber, Din Karlan və Daniel Berqan tərəfindən 18 Aprel 2007-ci ildə nəşr olunan bir araşdırmada, vətəndaşlara ya mühafizəkar meylli olanlara abunə verildi. Washington Times ya da liberal meylli Washington Post medianın səsvermə modelinə təsirini görmək. Gerber öz işinə əsaslanaraq hesablamışdı ki Göndər qədər sola əyilmiş Zamanlar sağa etdi. Gerber, pulsuz abunə olanları tapdı Göndər Ayrı -ayrı iştirakçıların sorğu keçirildiyi tarixə və sorğu müsahibinə görə, nəzarət qrupuna təyin olunanlardan daha qubernator namizədi Demokrat namizədi üçün səs vermə ehtimalı 7.9-11.4% daha çox idi. Zamanlar Demokratlara səs vermək üçün nəzarətdən daha çox ehtimal var idi Göndər. [97] [98] Araşdırma müəllifləri, nümunə götürmə səhvinin mühafizəkar meyllərin təsirində rol oynadığını söylədilər. ZamanlarDemokrat namizədin partiyası üçün xarakterik olduğundan daha çox mühafizəkar mövqelər tutması və "seçkidən sonrakı sorğudan əvvəlki ay, Prezident Buş üçün ümumi təsdiq reytinqinin aşağı düşdüyü çətin bir dövr idi. Ölkə daxilində təxminən 4 faiz bənd. Göründüyü kimi, ideoloji meyllərə qarşı çıxmasına baxmayaraq, hər iki qəzetin xəbərinə daha çox məruz qalması ictimai rəyi respublikaçılardan uzaqlaşdırdı. " [98]

2007-ci ilin noyabr ayında qəzet, oxucularına anonim iddiaların yalan olduğunu yetərincə vurgulamadan, Obama əleyhinə zəncirvari e-poçtlar haqqında məlumat verdiyinə görə müstəqil jurnalist Robert Parry tərəfindən tənqid edildi. [99] 2009 -cu ildə Parry, vitse -prezident Al Gor və Prezident Barak Obama da daxil olmaqla, liberal siyasətçilərlə bağlı iddiaları ədalətsiz yayımladığı üçün qəzeti tənqid etdi. [100]

Qəzetin 2008-ci il prezident seçkiləri ərəfəsində yazdığı tənqidlərə cavab olaraq Göndər ombudsman Deborah Howell yazırdı: "Rəy səhifələrində güclü mühafizəkar səslər var, redaksiya heyətində mərkəzçilər və mühafizəkarlar var və Obamanı tənqid edən redaksiyalar var idi. Ancaq fikir hələ də Obamaya qarşı ağır idi." [101] Richard Davisin 2009 -cu ildə Oxford Universiteti Nəşr kitabına görə, blogların Amerika siyasətinə təsiri ilə əlaqədar olaraq, liberal bloggerlər The Washington PostNew York Times digər böyük qəzetlərdən daha tez -tez, mühafizəkar bloggerlər də əsasən liberal qəzetlərlə əlaqələndirirlər. [102]

2016-cı ilin sentyabr ayının ortalarında Matthew Ingram of Forbes of Glenn Greenwald -a qoşuldu Kəsməvə Trevor Timm Qəyyum tənqid edərkən The Washington Post "[Milli Təhlükəsizlik Agentliyinin keçmiş podratçısı Edvard] Snoudenin casusluq ittihamı ilə mühakimə olunmasını tələb etdiyinə görə". [103] [104] [105] [106]

2017 -ci ilin fevral ayında Göndər "Demokratiya qaranlıqda ölür" şüarını öz başı üçün qəbul etdi. [107]

2011 -ci ildən bəri Göndər "Fakt yoxlayıcısı" adlı bir sütun işləyir Göndər "Həqiqət komandası" olaraq xarakterizə olunur. [108] Fact Checker, Google News Initiative/YouTube -dan video fakt yoxlamalarının istehsalını genişləndirmək üçün 250.000 ABŞ dolları məbləğində qrant aldı. [108]

Siyasi təsdiqi redaktə edin

Katharine Graham öz tərcümeyi -halında yazdı Şəxsi Tarix qəzetin uzun müddətdir siyasi namizədlərə dəstək verməmək siyasəti var idi. Ancaq ən azı 2000 -ci ildən bəri qəzet bəzən Merilend Qubernatoru Robert Ehrlich kimi respublikaçı siyasətçiləri dəstəkləyir. [109] 2006 -cı ildə Şimali Virciniyadakı Konqresin hər bir respublikaçısının tarixi təsdiqlərini təkrarladı. [110] Elə vaxtlar da olmuşdur ki Göndər Xüsusilə, 1988-ci il prezident seçkilərində, o vaxtkı Vali Michael Dukakis və ya vitse-prezident George H. W. Buşu dəstəkləməkdən imtina etdiyi zaman, heç bir namizədi dəstəkləməməyi seçdi. [111] 17 oktyabr 2008 -ci ildə Göndər ABŞ prezidenti Barak Obamanı təsdiqlədi. [112] 25 oktyabr 2012-ci ildə qəzet Obamanın yenidən seçilməsini təsdiqlədi. [113] Göndər ən azı doqquz fərqli prezident seçkisi zamanı Demokratları prezidentliyə təsdiq etdi. [114] Sənəd heç vaxt respublikaçıların prezidentliyə namizədliyini təsdiqləməmişdir. [114] 21 oktyabr 2014 -cü ildə qəzet, 44 Demokrat namizədi, 2014 -cü il Kolumbiya, Merilend və Virciniya seçkilərində 3 respublikaçı namizədi dəstəklədi. [115] 13 oktyabr 2016 -cı ildə Hillari Klintonu o ilki prezident seçkiləri üçün təsdiq etdi. [116] 28 Sentyabr 2020 -ci ildə 2020 -ci il Amerika Birləşmiş Ştatları prezident seçkiləri üçün Joe Biden -ı təsdiq etdi. [117]

The Göndər 1978 seçkilərində Maryland Vali Harry Hughes və DC Bələdiyyə Başçısı Marion Barry -ni dəstəklədi.

"Jimmy Dünyası" uydurması Edit

1980 -ci ilin sentyabrında qəzetin birinci səhifəsində Bazar günü haqqında bir hekayə çıxdı Göndər "Jimmy Dünyası" başlıqlı məqalədə müxbir Janet Cooke səkkiz yaşlı eroin aludəçisinin həyatından bəhs edir. [118] Baxmayaraq ki, bəziləri Göndər Hekayənin doğruluğundan şübhələndi, qəzetin redaktorları onu müdafiə etdilər və baş redaktorun köməkçisi Bob Woodward hekayəni nəzərdən keçirmək üçün Kolumbiya Universitetinin Pulitzer Mükafat Şurasına təqdim etdi. Cooke, 13 Aprel 1981 -ci ildə Pulitzer Mükafatına layiq görüldü. Sonra hekayənin tamamilə uydurma olduğu təsbit edildi və Pulitzer geri qaytarıldı. [119]

Şəxsi "salon" tələbi Redaktə edin

2009 -cu ilin iyul ayında, səhiyyə islahatı ilə əlaqədar sıx bir mübahisə ortasında, Siyasət bir sağlamlıq lobbiçisinin "heyrətləndirici" bir giriş təklifi aldığını bildirdi Yazıların "Sağlamlıq xəbərləri və redaksiya heyəti." [120] Göndər naşir Katharine Weymouth, xüsusi iqamətgahında bir sıra eksklüziv nahar məclisləri və ya "salonlar" planlaşdırmışdı, o, görkəmli lobbiçiləri, ticarət qrupu üzvlərini, siyasətçiləri və iş adamlarını dəvət etmişdi. [121] İştirakçılardan tək bir salona sponsorluq etmək üçün 25.000 dollar, 11 seans üçün isə 250.000 ABŞ dolları alınmalı idi.Göndər basın. [122] Siyasət vəhyi Vaşinqtonda bir qədər qarışıq cavab aldı [ sitata ehtiyac var ], tərəflərin yeganə məqsədinin insayderlərlə üz -üzə vaxt keçirməsinə icazə vermək olduğu təəssüratını verdi Göndər heyət

Açıqlamadan dərhal sonra Weymouth "Bu heç vaxt olmamalı idi" deyərək salonları ləğv etdi. Ağ Evin məsləhətçisi Gregory B. Craig, federal etika qaydalarına görə, bu cür hadisələr üçün əvvəlcədən təsdiqə ehtiyac duyduqlarını məmurlara xatırlatdı. Göndər Salonda "Ev Sahibləri və Müzakirə Liderləri" olaraq tanınan icraçı redaktor Marcus Brauchli, plana görə "dəhşətə gəldiyini" söyləyərək, "Bu, Washington Post Jurnalistləri satın almaq mümkün idi. "[123]

China Daily reklam əlavələri Redaktə edin

2011 -ci ilə aiddir The Washington Post tərəfindən təmin edilən "China Watch" reklam əlavələrini daxil etməyə başladı China Daily, Çin Kommunist Partiyasının Təbliğat Şöbəsinə məxsus ingilis dilli qəzet, çap və onlayn nəşrlərdə. İnternetdəki "Çin İzləmə" bölməsinin başlığında "The Washington Post -a ödənişli bir əlavə" yazısı olsa da, James Fallows Atlantik okeanı bildirişin əksər oxucuların görə biləcəyi qədər aydın olmadığını irəli sürdü. [124] bölüşdürüldü Göndər və dünyanın bir çox qəzeti, "China Watch" reklam əlavələri dörd ilə səkkiz səhifə arasında dəyişir və ən azı ayda bir dəfə görünür. Tərəfindən 2018 -ci il hesabatına görə Qəyyum, "China Watch" "təbliğata didaktik, köhnə məktəb yanaşması" ndan istifadə edir. [125]

2020 -ci ildə Freedom House -un "Pekinin Qlobal Megafonu" adlı bir hesabatı da tənqidi idi Göndər və "China Watch" yaymaq üçün digər qəzetlər. [126] [127] Eyni ildə, ABŞ Konqresinin otuz beş Respublikaçı üzvü, 2020-ci ilin fevral ayında ABŞ Ədliyyə Nazirliyinə məktub yazaraq, FARA-nın potensial pozuntularının araşdırılmasını tələb etdi. China Daily. [128] Məktubda nəşr olunan bir məqalənin adı verildi Göndər, "Təhsil Qüsurları Hong Kong Təlaşları ilə Bağlıdır" nümunəsi olaraq "Hong Kongdakı basqılara dəstəyi də daxil olmaqla Çinin vəhşiliklərinin örtüyü kimi xidmət edən məqalələr". [129] görə Qəyyum, the Göndər artıq 2019 -cu ildə "Çin Saatı" işləməyi dayandırmışdı. [130]

Ödəniş təcrübələri Redaktə edin

2018 -ci ilin iyun ayında 400 -dən çox işçi The Washington Post sahibi Jeff Bezosa "təqaüdə çıxmaq, ailə məzuniyyəti və sağlamlıq baxımından ədalətli əmək haqqı və ədalətli bir iş təminatı" tələbi ilə sahibinə açıq bir məktub imzaladı. Açıq məktuba, qəzetdəki abunəçilərin rekord artımına baxmayaraq, "şok ödənişli təcrübələr" iddia edən işçilərin, maaşlarının həftədə orta hesabla 10 dollar artması, inflyasiya nisbətinin yarısından az olması ilə bağlı video ifadələr də əlavə edildi. Müraciət bir il davam edən uğursuz danışıqlardan sonra baş verdi The Washington Post Gildiya və yuxarı rəhbərlik maaş və fayda artırır. [131]

Covington Katolik Liseyi şagirdi tərəfindən edilən məhkəmə iddiası

2019 -cu ildə Covington Katolik Liseyinin şagirdi Nik Sandmann, iftira iddiası qaldırdı Göndər2019 -cu ilin yanvar ayında Covington tələbələri ilə Yerli Xalqlar Yürüşü arasında Lincoln Memorial qarşıdurması ilə bağlı yeddi məqalədə onu böhtan atdığını iddia etdi. [132] [133] 2019 -cu ilin oktyabr ayında federal hakim, məhkəmədəki 33 ifadədən 30 -unun qərar verdiyini nəzərə alaraq işi rədd etdi. Göndər Sandmann -ın böhtan xarakterli olduğu iddia edilmədi, lakin Sandmann -a düzəliş edilmiş bir şikayət verməsinə icazə verildi. [134] Sandmannın vəkilləri şikayəti dəyişdirdikdən sonra iddia 28 oktyabr 2019 -cu ildə yenidən açıldı. [135] Hakim, Postun şikayətə yönəlmiş 33 ifadəsindən 30 -nun böhtan xarakterli olmadığı barədə əvvəlki qərarı ilə dayandı, lakin daha "Sandmann'ın" Nathan Phillips'i 'blokladığını' və geri çəkilməsinə icazə verməyəcəyini 'ifadə edən üç ifadə üçün araşdırma tələb edildi. [136] 24 iyul 2020 -ci ildə, The Washington Post davanı Nik Sandmann ilə həll etdi. Hesablaşmanın məbləği açıqlanmayıb. [137]

Mübahisəli mülahizələr və sütunlar Redaktə edin

Bir neçə Washington Post nəşrlər və sütunlar illər ərzində köşə yazarı Richard Cohenin irqi ilə əlaqədar bir sıra şərhlər [138] [139] və George Will tərəfindən kampusun cinsi təcavüzü ilə bağlı 2014-cü ilin mübahisəli bir sütunu da daxil olmaqla tənqidlərə səbəb oldu. [140] [141] Göndər ' 's decision to run an op-ed by Mohammed Ali al-Houthi, a leader in Yemen's Houthi movement, was criticized by some activists on the basis that it provided a platform to an "anti-Western and antisemitic group supported by Iran." [142]

Critical Race Theory Controversy and Anti-Whiteness Edit

Washington has taken an aggressive Anti-Whiteness stance and promoted a multiple Crtical Race Theory columns and sections, including "Lily". [143]

At the same time, the Washington Post has run disinformation stories to suggest the issues with Critical Race Theory are made up by journalist Christopher Rufo. [144] Rufo proceeded to refute the Post claims on twitter, [145] showing the story was a made up "hit piece" [146]

Criticism by elected officials Edit

President Donald Trump has repeatedly railed against the Washington Post on his Twitter account, [147] having "tweeted or retweeted criticism of the paper, tying it to Amazon more than 20 times since his campaign for president" by August 2018. [148] In addition to often attacking the paper itself, Trump has used Twitter to blast various Göndər journalists and columnists. [149]

During the 2020 Democratic Party presidential primaries, Senator Bernie Sanders repeatedly criticized the Washington Post, saying that its coverage of his campaign was slanted against him and attributing this to Jeff Bezos' purchase of the newspaper. [150] [151] Sanders' criticism was echoed by the socialist magazine Jacobin [152] and the progressive journalist watchdog Fairness and Accuracy in Reporting. [153] Washington Post executive editor Marty Baron responded by saying that Sanders' criticism was "baseless and conspiratorial". [154]


Post Editor Bradlee Discusses 'Deep Throat' Revelation

"Here we were, meeting with this publisher that wanted to do a book with us," Bernstein says. "And we were talking about whether we were going to have to resign from the paper."

"You've got to remember that the stakes of this thing by now were so high that the president of the United States and his spokespeople almost every day were attacking The Washington Post for using innuendo and hearsay information," Bernstein says. "We had been assiduous and careful, and people were starting to really believe the stories we had written. And, boom, came this, and it looked like it could all be over."

But the investigation continued — and the book got published.

'Help Me. I Need Your Help'

Woodward says that the key to their reporting was the way they approached conversations with sources.

"This was a strategy that Carl developed: Go see these people at home at night when they're relaxed, when there are no press people around," Woodward says. "When the time is limitless to a certain extent and you're there saying, 'Help me. I need your help,' which are the most potent words in journalism. And people will kind of unburden themselves, or at least tell part of the story."

Over months of reporting, they pieced those partial stories together to reveal the sequence of events — without ever interviewing, or even meeting, the president at the heart of the conspiracy. Even in the years that followed, they never met Nixon.

Both men say that if they had the chance to ask Nixon one question, it would be a single word: "Why?" Why would a president who was heading for re-election anyway go to such extremes to win?

They suggest that Nixon already offered one answer to that question. "He even raises it himself in his farewell from the White House, [which] was so mesmerizing when you watched it," Bernstein says. "When you let your anger and hate rule you, that's when you do this terrible thing to yourself."

"And literally what he said is, 'Always remember. Others may hate you. But those who hate you don't win unless you hate them, and then you destroy yourself,' " Woodward remembers.

Nixon resigned 40 years ago this summer — less than two months after the publication of Bütün Prezident adamları.


How a reporting mistake nearly derailed the Watergate investigation — and how journalists recovered

The Trump White House’s escalating attacks on the news media after a string of journalism errors this month resemble assaults by Richard Nixon’s administration against The Washington Post when it made a mistake in a story about Watergate.

The president’s recent attacks began when Brian Ross of ABC News incorrectly reported on Dec. 1 that Donald Trump told national security aide Michael Flynn to contact Russian officials during the 2016 presidential campaign. Four days later, the Wall Street Journal, Bloomberg and other news outlets erred when they said that special counsel Robert S. Mueller III had subpoenaed Deutsche Bank for Trump’s financial records.

Then CNN mistakenly reported that Donald Trump Jr., the president’s son, knew in advance that WikiLeaks was going to release documents stolen from the Democratic National Committee. And Washington Post reporter Dave Weigel posted an inaccurate tweet on Dec. 9 about a Trump rally in Florida. In response, Trump demanded a retraction from “FAKE NEWS WaPo,” and press secretary Sarah Huckabee Sanders accused journalists of sometimes “purposely misleading the American people.” Even though Weigel readily apologized, Trump demanded that The Post fire him, which the paper declined to do.

These errors, and Trump’s eager celebration of them, recall a crucial moment when a reporting blunder almost stymied the most important political investigation in American media history — Watergate. After The Post made an embarrassing mistake in an October 1972 story about powerful White House Chief of Staff H.R. “Bob” Haldeman, press secretary Ronald Ziegler spent a half hour angrily denouncing the newspaper on behalf of the Nixon administration.

At the time, the Watergate scandal was drawing closer to Nixon’s inner circle, and the error became an opportunity for Nixon’s team to try to derail The Post’s investigation into widespread misconduct by his administration and reelection campaign.

And it almost worked. But the Post was able to recover by quickly figuring out what went wrong, making sure its reporters were careful to avoid similar mistakes and refusing to be intimidated by White House threats. Today’s journalists would do well to remember these lessons.

In the four months before the Haldeman story, Post reporters Bob Woodward and Carl Bernstein had made astonishing revelations about the involvement of people connected with the Nixon campaign and administration in burglary, domestic spying, evidence destruction and dirty tricks. As I explain in my book “Watergate’s Legacy and the Press: The Investigative Impulse,” they channeled the investigative spirit that had been building in journalism since the 1960s, as skepticism about government soared during the Vietnam War. And they used careful and relentless shoe-leather reporting to challenge the statements of the most powerful men in the country.

While most members of the Washington press corps focused on reporting the words of top officials, Bernstein and Woodward went to the homes of low-level campaign workers, coaxing them to share the truth about the actions of their bosses. The two reporters followed the trail of money that led to the top levels of the White House and Nixon’s campaign, slowly putting together the pieces of the scandal.

They were persistent, and they were right. As a result, they gained the trust of other sources who gave them additional information that gradually exposed the Watergate crimes to the public.

Nixon responded with an all-out assault against The Post, determined to undermine the newspaper’s credibility and weaken its finances. His aides pushed the Internal Revenue Service to investigate the tax returns of Post owner Katharine Graham and the paper’s lawyer, Edward Bennett Williams. Nixon also ordered his aides to “screw around” with the broadcasting licenses of two lucrative televisions stations owned by The Post.

And then The Post gave an administration all too happy to use dirty tricks an opening. It published the Haldeman story on Oct. 25, 1972, allowing Nixon’s staff to pounce on a small error to question publicly the paper’s credibility. Bernstein and Woodward wrote that Haldeman “was one of five high-ranking presidential associates authorized to approve payments from a secret Nixon campaign cash fund, according to federal investigators and accounts of sworn testimony before the Watergate grand jury.”

The fund had been used for sabotage and espionage against the president’s opponents, including payments to the men who burglarized the Democratic National Committee’s headquarters at the Watergate office complex, Bernstein and Woodward wrote. If Haldeman was guilty, then it was only a small step to connect the Watergate crimes to Nixon himself.

Although the main point of the story was true, Nixon’s aides jumped on the mistake: Bernstein and Woodward wrote that former Nixon campaign treasurer Hugh Sloan Jr. had testified before a grand jury about Haldeman’s control of the fund. Sloan had indeed told Bernstein and Woodward about Haldeman’s role, but he had not told the grand jury.

As Trump and his associates have done with articles about the Russia investigation, Ziegler and other Nixon spokesmen regularly denied the allegations contained in the stories of Bernstein, Woodward and other reporters. Former Post city editor Barry Sussman explained in his book, “The Great Cover-Up: Nixon and the Scandal of Watergate,” that the Haldeman story gave Nixon’s associates a specific error they could attack. Bernstein and Woodward had misinterpreted what Sloan, the former campaign treasurer, had said and had relied on the confused answers of an FBI agent to falsely conclude that Sloan had testified about Haldeman before the grand jury.

Nixon’s men used the error to disparage all of the newspaper’s Watergate reporting. At his news briefing that day, Ziegler accused The Post of engaging in “shoddy and shabby” journalism and called the article a “blatant effort at character assassination.” Clark MacGregor, director of Nixon’s reelection effort, charged that The Post was “operating in close philosophical and strategic cooperation” with the campaign of Democratic presidential candidate George McGovern.


Məzmun

Bernstein was born to a secular Jewish family [3] [4] [5] in Washington, D.C., the son of Sylvia (née Walker) and Alfred Bernstein. [6] [7] Both his parents were civil rights activists and members of the Communist Party in the 1940s. [6] [7] He attended Montgomery Blair High School in Silver Spring, Maryland, where he worked as circulation and exchange manager [8] for the school's newspaper Silver Chips. He began his journalism career at the age of 16 when he became a copyboy for The Washington Star and moved "quickly through the ranks." [2] The Ulduz, however, unofficially required a college degree to write for the paper. Because he had dropped out of the University of Maryland (where he was a reporter for the school's independent daily, The Diamondback [9] ) and did not intend to finish, Bernstein left in 1965 to become a full-time reporter for the Elizabeth Daily Journal in New Jersey. [10] While there, he won first prize in New Jersey's press association for investigative reporting, feature writing, and news on a deadline. [2] In 1966, Bernstein left New Jersey and began reporting for The Washington Post, where he covered every aspect of local news and became known as one of the paper's best writing stylists. [11]

On a Saturday in June 1972, Bernstein was assigned, along with Bob Woodward, to cover a break-in at the Watergate office complex that had occurred earlier the same morning. Five burglars had been caught red-handed in the complex, where the Democratic National Committee had its headquarters one of them turned out to be an ex-CIA agent who did security work for the Republicans. In the series of stories that followed, Bernstein and Woodward eventually connected the burglars to a massive slush fund and a corrupt attorney general. Bernstein was the first to suspect that President Nixon was involved, and he found a laundered check that linked Nixon to the burglary. [12] Bernstein and Woodward's discoveries led to further investigations of Nixon, and on August 9, 1974, amid hearings by the House Judiciary Committee, Nixon resigned in order to avoid facing impeachment.

In 1974, two years after the Watergate burglary and two months before Nixon resigned, Bernstein and Woodward released the book Bütün Prezident adamları. The book drew upon the notes and research accumulated while writing articles about the scandal for the Göndər and "remained on best-seller lists for six months." In 1975 it was turned into a movie starring Dustin Hoffman as Bernstein and Robert Redford as Woodward which later went on to be nominated in multiple Oscar (including Best Picture nomination), Golden Globe and BAFTA categories. [13] A second book, Son Günlər, was published by Bernstein and Woodward in 1976 as a follow-up chronicling Nixon's last days in office. [14]

Bernstein left the Göndər in 1977 and expanded into other areas due to his reputation from the Watergate reporting. He joined broadcast news in a high growth period. He worked at ABC, CNN, and CBS as a political commentator, and was a spokesman in various television commercials. [15] He began investigating the secret cooperation between the CIA and American media during the Cold War. He spent a year in his research, which was published as a 25,000-word article in Rolling Stone jurnal. [16]

He then began working for ABC News. Between 1980 and 1984, Bernstein was the network's Washington Bureau Chief and then a senior correspondent. In 1982, for ABC's Gecə xətti, Bernstein was the first to report [ sitata ehtiyac var ] during the Israeli invasion of Lebanon that Ariel Sharon had "deceived the cabinet about the real intention of the operation—to drive the Palestinians out of Lebanon, not (as he had claimed) to merely establish a 25-kilometer security zone north from the border." [ sitata ehtiyac var ]

Two years after leaving ABC News, Bernstein released the book Loyalties: A Son's Memoir, in which he revealed that his parents had been members of the Communist Party of America. The assertion shocked some because even J. Edgar Hoover had tried and been unable to prove that Bernstein's parents had been party members. [12]

In 1992, also for Zaman, Bernstein wrote a cover story publicizing the alliance between Pope John Paul II and President Ronald Reagan. Later, along with Vatican expert Marco Politi, he published a papal biography entitled Həzrətləri. Bernstein wrote in the 1996 book that the Pope's role in supporting Solidarity in his native Poland, and his geopolitical dexterity combined with enormous spiritual influence, was a principal factor in the downfall of communism in Europe. [17]

In 1992, Bernstein wrote a cover story for Yeni Respublika magazine indicting modern journalism for its sensationalism and celebration of gossip over real news. The article was entitled "The Idiot Culture".

Bernstein's biography of Hillary Rodham Clinton, A Woman In Charge: The Life of Hillary Rodham Clinton, was published by Alfred A. Knopf on June 5, 2007. Knopf had a first printing of 275,000 copies. It appeared on New York Times Best Seller list for three weeks. [18] A CBS News end-of-year survey of publishing "hits and misses" included A Woman in Charge in the "miss" category and implied that its total sales were somewhere in the range of perhaps 55,000–65,000 copies. [19]

Bernstein is a frequent guest and analyst on television news programs, and in 2011 wrote articles for Newsweek/Gündəlik Canavar, comparing Rupert Murdoch's Dünya Xəbərləri phone-hacking scandal to Watergate. [20]

In 2012, Carl Bernstein spoke at a rally of People's Mujahedin of Iran, an opposition Iranian organization that had previously been listed as a Foreign Terrorist Organization by the United States, reportedly receiving a payment for his speech. [21]

Bernstein has been married three times, first to a fellow reporter at The Washington Post, Carol Honsa then to writer and director Nora Ephron from 1976 to 1980 and since 2003 to the former model Christine Kuehbeck.

During his marriage to Ephron, Bernstein met Margaret Jay, daughter of British Prime Minister James Callaghan and wife of Peter Jay, then UK ambassador to the United States. They had a much-publicized extramarital relationship in 1979. Margaret later became a government minister in her own right. [22] Bernstein and second wife Ephron already had an infant son, Jacob, and she was pregnant with their second son, Max, in 1979 when she learned of her husband's affair with Jay. Ephron delivered Max prematurely after finding out. [23] Ephron was inspired by the events to write the 1983 novel Heartburn, [22] which was made into a 1986 film starring Jack Nicholson and Meryl Streep.

While single, in the 1980s, Bernstein became known for dating Bianca Jagger, Martha Stewart and Elizabeth Taylor, [12] among others.

Bernstein was portrayed by Dustin Hoffman in the film version of Bütün Prezident adamları, [24] and by Bruce McCulloch in the 1999 comedy film Dick. [25]

Although they worked together to report the Watergate scandal to the world, Bernstein and Woodward had very different personalities. Raised in a traditional Republican household, Woodward was very well-educated and has been described as gentle. After graduating from Yale University, he joined the Washington Post nine months later, he was assigned the Watergate break-in story. On the other hand, Bernstein was born to a Communist Jewish family. He was rebellious, which led to him dropping out of college. He was ten months further along in his career than Woodward when the scandal broke out. [26]

They were also different in work styles. Woodward's strength was in investigation, so he focused on investigating the Watergate scandal. He met his Deep Throat source secretly to get as much information as possible. His writing was serious and matter-of-fact. However, Bernstein was the first of the pair to think that the Watergate case could be related to President Richard Nixon. Compared to Woodward, Bernstein was a strong writer, and therefore wrote articles based on Woodward's information from Deep Throat. [27] Due to their different styles, other journalists described them as a perfect team. Alicia Shepard said "Carl was the big thinker, and Woodward was the one that [made] sure it got done. [T]hey knew that each of them had strengths that the other didn't, and they relied on one another." [28]


Burglary, arrest, and limited immediate political effect

Early on June 17, 1972, police apprehended five burglars at the office of the DNC in the Watergate complex. Four of them formerly had been active in Central Intelligence Agency (CIA) activities against Fidel Castro in Cuba. (Though often referred to in the press as “Cubans,” only three of the four were of Cuban heritage.) The fifth, James W. McCord, Jr., was the security chief of the Committee to Re-elect the President (later known popularly as CREEP), which was presided over by John Mitchell, Nixon’s former attorney general. The arrest was reported in the next morning’s Washington Post in an article written by Alfred E. Lewis, Carl Bernstein, and Bob Woodward, the latter two a pair of relatively undistinguished young reporters relegated to unglamorous beats—Bernstein to roving coverage of Virginia politics and Woodward, still new to the Göndər, to covering minor criminal activities. Soon after, Woodward and Bernstein and Federal Bureau of Investigation (FBI) investigators identified two coconspirators in the burglary: E. Howard Hunt, Jr., a former high-ranking CIA officer only recently appointed to the staff of the White House, and G. Gordon Liddy, a former FBI agent working as a counsel for CREEP. At the time of the break-in, Liddy had been overseeing a similar, though uncompleted, attempt to break into and surveil the headquarters of George S. McGovern, soon to become the Democratic nominee in the 1972 U.S. presidential election.

Presidential Press Secretary Ron Ziegler responded that the president would have no comment on a “third-rate burglary attempt.” The preponderance of early media reports, driven by a successful White House public relations campaign, claimed that there had been no involvement by the Nixon administration or the reelection committee. Meanwhile, the conspirators destroyed evidence, including their burglary equipment and a stash of $100 bills. Jeb Magruder, deputy director of CREEP, burned transcripts of wiretaps from an earlier break-in at the DNC’s offices. The president, his chief of staff, H.R. (Bob) Haldeman, and the special counsel to the president, Charles Colson, Nixon’s close political aide, spread alibis around Washington. Meanwhile, the White House arranged for the “disappearance” to another country of Hunt (who never actually left the United States), part of a plan for the burglars to take the fall for the crime as overzealous anticommunist patriots. On June 23, 1972, the president, through channels, ordered the FBI to tamp down its investigation. Later, this order, revealed in what became known as the Nixon tapes (Nixon’s secret recordings of his phone calls and conversations in the Oval Office), became the “smoking gun” proving that the president had been part of a criminal cover-up from the beginning.

Throughout the 1972 campaign season, Woodward and Bernstein were fed leaks by an anonymous source they referred to as “Deep Throat,” who, only some 30 years later, was revealed to be FBI deputy director W. Mark Felt, Sr. They kept up a steady stream of scoops demonstrating (1) the direct involvement of Nixon intimates in Watergate activities, (2) that the Watergate wiretapping and break-in had been financed through illegally laundered campaign contributions, and, in a blockbuster October 10 front-page article, (3) that “the Watergate bugging incident stemmed from a massive campaign of political spying and sabotage conducted on behalf of President Nixon’s re-election and directed by officials of the White House,” part of “a basic strategy of the Nixon re-election effort.”

Nevertheless, the White House successfully framed Woodward and Bernstein’s reporting as the obsession of a single “liberal” newspaper pursuing a vendetta against the president of the United States. Shortly before the election, CBS News prepared a lengthy two-part television report synthesizing the scandal’s emerging ties to the White House. However, after the first segment aired on October 27, Colson threatened CBS’s president, William Paley, and the second segment was truncated. Newspapers that were sympathetic to Nixon hardly mentioned Watergate at all. In an election eve Gallup Poll, respondents overwhelmingly said that they trusted Nixon more than Democratic candidate McGovern. Nixon was reelected in a historic landslide—winning all but Massachusetts and the District of Columbia—and embarked on what looked to be a dynamic second term.


Read the Advice Bob Woodward and Carl Bernstein Gave at the White House Correspondents' Dinner

P ulitzer Prize-winning journalists Bob Woodward and Carl Bernstein, known for uncovering former President Richard Nixon’s involvement in the Watergate scandal, have a message for President Donald Trump &mdash the media is not fake.

The two iconic journalists offered guidance Saturday to reporters amid an increasingly bitter relationship between the Trump Administration and the press at the White House Correspondents’ Dinner in Washington, D.C. The annual event was the first in decades that a president has skipped. Trump instead held a campaign-style rally in Pennsylvania to mark the 100th day of his presidency.

But while Trump was not in attendance, Woodward still spoke directly to him: “Mr. President, the media is not fake news,” he said.

The dogged duo used their experience uncovering the Watergate scandal to implore journalists to focus on their work now more than ever. “Our job is to put the best obtainable version of the truth out there, period,” he added. “Especially now.”

Read Bernstein and Woodward’s full speeches below:

Shortly after Richard Nixon resigned the presidency, Bob and I were asked a long question about reporting. We answered with a short phrase we&rsquove used many times since to describe our reporting on Watergate and its purpose and methodology: we called it the best obtainable version of the truth.

The best obtainable version of the truth.

It&rsquos a simple concept, yet something very difficult to get right because of the enormous amount of effort, thinking, persistence, pushback, logical baggage and, for sure, luck that is required, not to mention some unnatural humility.

Underlying everything reporters do in pursuit of the best obtainable version of the truth, whatever our beat or assignment, is the question &ldquowhat is news?&rdquo What is it that we believe is important, relevant, hidden, perhaps, or even in plain sight and ignored by conventional journalistic wisdom or governmental wisdom?

I&rsquod say this question of &ldquowhat is news&rdquo becomes even more relevant and essential if we are covering the president of the United States. Richard Nixon tried to make the conduct of the press the issue in Watergate, instead of the conduct of the president and his men. We tried to avoid the noise and let the reporting speak.

During our coverage of Watergate and since, Bob and I have learned a lot from one another about the business of being reporters.

Let me list here a few of the primary elements of Bernstein&rsquos repertorial education from Woodward: one, almost inevitably, unreasonable government secrecy is the enemy, and usually the giveaway about what the real story might be. And when lying is combined with secrecy, there is usually a pretty good roadmap in front of us.

Yes, follow the money, but follow, also, the lies.

Two, sources are human beings whom we need to listen to and empathize with, and understand&mdashnot objectify simply as the means to get a story. We need to go back to our sources, time and again, over and over. The best obtainable version of the truth is about context and nuance, even more than it&rsquos about simple existential facts. The development and help of &ldquoDeep Throat,&rdquo Mark Felt, as a source was a deeply human enterprise.

When we were working on our second book, Son Günlər, Woodward did 17 interviews with Richard Nixon&rsquos White House lawyer. Sustained inquiry is essential. You never know what the real story is until you&rsquove done the reporting, as Woodward says, exhaustively. Gone back over and over to our sources&mdashasked ourselves and them, what&rsquos missing? What&rsquos the further explanation? What are the details? What do they think it means?

Our assumption of the big picture isn&rsquot enough. Our preconceived notions of where the story might go are almost always different than where the story comes out when we&rsquove done the reporting. I know of no important story I&rsquove worked on in more than half a century of reporting that ended up where I thought it would go when I started on it.

The people with the information we want should not be pigeonholed or prejudged by their ideology or their politics&mdashalmost all of our sources in Watergate were people who had, at one time or another, been committed to Richard Nixon and his presidency.

Incremental reporting is essential.

We wrote more than 300 stories in Watergate. Whenever I&rsquod say &ldquolet&rsquos go for the big picture, the whole enchilada&rdquo or whatever, Bob would say, &ldquohere&rsquos what we know now, and are ready to put in the paper.&rdquo

And then, inevitably, one story led to another and another, and the larger talk expanded because of this reportorial dynamic. The best obtainable version of the truth became repeatedly clearer, more developed and understandable.

We&rsquore reporters&mdashnot judges, not legislators. What government or citizens or judges do with the information we&rsquove developed is not part of our process, or our objective. Our job is to put the best obtainable version of the truth out there, period.

Especially now.

BOB WOODWARD:

I am honored to be standing here with Carl, who has over the decades taught me so much about journalism. As he said, reporting is about human connections&mdashfinding the people who know what is hidden and establishing relationships of trust.

That was the first lesson, from Carl, in 1972. He obtained a list of people who had worked at Nixon&rsquos reelection campaign committee. Not surprisingly, from a former girlfriend.

He&rsquos finally embarrassed.

No one would talk. Carl said, &ldquohere&rsquos what we have to do&rdquo&mdashlaunching the system of going to the homes of people, knocking on doors when we had no appointment. We later wrote, &ldquothe nighttime visits were, frankly, fishing expeditions.&rdquo The trick was getting inside someone&rsquos apartment or house. Bits and pieces came we saw fear, at times. We heard about document destruction, a massive house-cleaning at the Nixon reelection committee, a money trail, an organized, well-funded coverup.

Clark MacGregor, then the Nixon campaign manager, called Ben Bradlee, the editor of the Washington Post, to complain., MacGregor reported, &ldquothey knock on doors late at night and telephone from the lobby. They hounded five women!&rdquo

Bradlee&rsquos response: &ldquoThat&rsquos the nicest thing I&rsquove heard about them in years!&rdquo

And he meant, maybe ever.

In 1973, I recall standing on Pennsylvania Avenue with Carl after a court hearing. We watched three of the Watergate burglars and their lawyer filling a cab, front and back seats. Carl was desperate&mdashdesperate that he would lose them and this opportunity., He was short on cash and didn&rsquot know where he might be going. I gave Carl twenty dollars.

There was no room in the cab, but Carl, uninvited, got in anyway, piling in on top of these people as the door slammed. He ended up flying with the lawyer to New York City and came back with another piece of the puzzle.

I never got my $20.

The point: very aggressive reporting is often necessary. Bradlee and the editors of the Washington Post gave us the precious luxury of time to pursue all leads, all people who might know something&mdasheven something small.,

Now, in 2017, the impatience and speed of the internet and our own rush can disable and undermine the most important tool of journalism: that method that luxury of time to inquire, to pursue, to find the real agents of genuine news, witnesses, participants, documents, into the cab.

Any president and his administration in Washington is clearly entitled to the most serious reporting efforts possible. We need to understand, to listen, to dig. Obviously, our reporting needs to get both facts and tone right. The press, especially the so-called mainstream media, comes under regular attack, particularly during presidential campaigns like this one, and its aftermath.

Like politicians and presidents, sometimes, perhaps too frequently, we make mistakes and go too far. When that happens, we should own up to it. But the effort today to get this best obtainable version of the truth is largely made in good faith.

Mr. President, the media is not fake news.

Let&rsquos take that off the table as we proceed.

As Marty Baron, the executive editor of the Göndər, said in recent speeches, reporters should display modesty and humility, bending over backwards and sincerely, not only to be fair but to demonstrate to people we cover that we intend and will be fair.

In other words, that we have an obligation to listen.

At the same time, Marty said, &ldquowhen we have done our job thoroughly, we have a duty to tell people what we&rsquove learned, and to tell it to them forthrightly, without masking our findings or muddling them.&rdquo

Journalists should not have a dog in the political fight except to find that best obtainable version of the truth. The indispensable centrality of fact-based reporting is careful, scrupulous listening and an open mind.

President Nixon once said the problem with journalists is that they look in the mirror when they should be looking out the window. That is certainly one thing that Nixon said that Carl and I agree with.

Whatever the climate, whether the media&rsquos revered or reviled, we should and must persist, and, I believe, we will.

We also need to face the reality that polling numbers should that most Americans disapprove of and distrust the media. This is no time for self-satisfaction or smugness. But as Ben Bradlee said in 1997, twenty years ago, &ldquothe most aggressive our search for truth, the more some people are offended by the press. So be it.&rdquo

Ben continued: &ldquoI take great strange knowing that in my experience, the truth does emerge. It takes forever sometimes, but it does emerge, and that any relaxation by the press will be extremely costly to democracy.&rdquo

Carl and I are grandfathers, perhaps great-grandfathers in American journalism, but we can see that the three journalists that we are recognizing tonight are some of the finest examples of that craft of persistence.


All the President's Men

In what must be the most devastating political detective story of the century, two young Washington Post reporters whose brilliant investigative journalism smashed the Watergate scandal wide open tell the whole behind-the-scenes drama the way it really happened.

The story begins with a burglary at Democratic National Committee headquarters on June 17, 1972. Bob Woodward, who was then working on the Washington Post's District of Columbia staff, was called into the office on a Saturday morning to cover the story. Carl Bernstein, a Virginia political reporter on the Göndər, was also assigned. The two men soon learned that this was not a simple burglary.

Following lead after lead, Woodward and Bernstein picked up a trail of money, secrecy and high-level pressure that led to the Oval Office and implicated the men closest to Richard Nixon and then the President himself. Over the months, Woodward met secretly with Deep Throat, now perhaps America's most famous still-anonymous source.

Here is the amazing story. From the first suspicions through the tortuous days of reporting and finally getting people to talk, the journalists were able to put the pieces of the puzzle together and produce the stories that won the Göndər a Pulitzer Prize. Bütün Prezident adamları is the inside story of how Bernstein and Woodward broke the story that brought about the President's downfall. This is the reporting that changed the American presidency.


After 30 years, the scoop on Woodward and Bernstein

THIS year marks the 30th anniversary of the movie “All the President’s Men,” starring Robert Redford and Dustin Hoffman as investigative reporters Bob Woodward and Carl Bernstein, respectively. The movie made Woodward and Bernstein forever famous and has become a classic. It still runs on television, is played widely in journalism schools and often is used as shorthand in high schools to teach about one of the most corrupt times in U.S. politics.

Although the movie is the result of Redford’s determination to get it made as the Watergate story unfolded, its authenticity and endurance have everything to do with its director, Alan J. Pakula, who morphed into a Sigmund Freud with notepad before any camera rolled. His detailed notes, first made public in December 2005, were donated by his wife to the Academy of Motion Picture Arts and Sciences after his death in 1998 in an automobile accident. They show how Pakula came to view his protagonists.

In January 1975, five months after President Nixon had resigned, Pakula flew to Washington to begin in-depth interviews with a dozen of the principals involved in unraveling the Watergate tale. He sat down with Woodward, then 32, Bernstein, then 31, their editors, their friends and the two women at the center of the reporters’ lives. Woodward had married reporter Francie Barnard, and Bernstein was dating Nora Ephron, whom he married on April 14, 1976 -- 10 days after the movie debuted in Washington.

Pakula didn’t want facts alone. He wanted to understand Woodward and Bernstein deeply so he could capture their true characters and motivations for the movie. Ben Bradlee, editor of the Washington Post during Watergate, told me that Pakula spent “so much time with each of us. He knew all about my mother, brother -- everything.” (Jason Robards, who played Bradlee, is on screen only 10 minutes.)

During Watergate, no matter how well Bernstein reported the story, he was pegged by Post editors as the “bad boy” of the duo -- always late, unreliable and quick to hype his leads. In her interview with Pakula, Ephron tried to rehabilitate her boyfriend’s reputation. She said Bernstein was driven to uncover the Watergate story because he wanted to prove everyone at the Post wrong. He was not lazy, she insisted. He just had a “psychosis” about being controlled by authority figures.

The notes from Pakula’s interview with Ephron reveal a key to his understanding of Woodward and Bernstein. “Underneath all the arguments and fights -- way down, they hated each other,” Pakula wrote. “The qualities that each other had -- the qualities that they needed [to report Watergate] -- they didn’t like. Bob’s sucking up to people. Carl knew he needed [that quality] but despised it in Bob. Bob needed Carl because Carl was pushy. Bob can formulate and Carl can draw conclusions.”

One story that Ephron shared with Pakula concerned how the two reporters sparred as they raced to complete the book “All the President’s Men.” Woodward, she told the director, could be “so stubborn and bullheaded” and had “no instinct for writing.” When Ephron and Bernstein were in Martinique on vacation, Woodward and Bernstein fought on the telephone, to the tune of a $400 bill, about verb tenses.

Pakula’s notes, dated May 2, 1975, indicate that he’d concluded this about the two reporters:

* Bob thought Carl was “hype, no follow-through. All talk. Bull---- artist. Irresponsible.”

* Carl saw Bob as “a machine. He’s a reporter doll. Give him a story, any story, and he runs with it. A drone. No humor. No surprises. All stability. Ağ çörək. Mr. Perfect. No soul.”

Pakula gradually realized that neither Woodward nor Bernstein could have pulled off Watergate alone. Despite their stark differences, they needed each another. Each had strengths that complemented the other’s.

“Bernstein could be right intuitively -- but dangerous left to himself,” Pakula wrote in his notes. “Woodward cautiously would have to go from one step literally to another. And yet it was Bernstein’s daring that was necessary.”

But in his interview with Woodward, Pakula discovered that the reporter could surprise: Other people’s secrets fascinated and obsessed him. Although Woodward was reluctant to talk about himself as a reporter, he was determined to expose other people’s secrets. The dichotomy intrigued Pakula.

But as Pakula began to understand Woodward, he wondered if the charming, handsome Redford, then 39, could play someone so different from himself. Woodward moved logically. His unfounded fear of being fired and his need to belong fueled his workaholic lifestyle.

Pakula wrote that Redford would have to “scrap his charm. It’s that square, straight, intense, decent quality of Woodward’s that works. Redford can get that compulsive drive. Can he get the hurt and vulnerability?”

Throughout filming in 1975, if there was a question on how Woodward or Bernstein might react, Redford or Hoffman or Pakula called either man. “It was the first film I ever made like this,” Hoffman told me. "Demək olar ki, hər gün onlarla danışaraq baş verənlərin həqiqiliyinə riayət etməyə çalışdıq."

Nə vaxt bacardılarsa, Woodward və Bernstein dəstləri ziyarət etdilər. 1975 -ci ilin iyununda gecə yarısı Bernstein Pakulanın bir səhnəni necə idarə etdiyini izlədi. Hoffman, Postford dayanacağından çıxarkən Redfordun boz Volvosunun arxasınca qaçaraq boş bir küçədə qaçdı. Qışqırdı: “Dur! . Woodward! Dur! ”

Bernstein 1975 -ci ildə, indi Pakulanın arxivində olan bir müsahibəsində “böyük izdiham xaricdə idi. Hoffman binadan çıxanda ora çatdım. Həyatımda yaşadığım ən inanılmaz hisslərdən biri idi, çünki bilirsən ki, hekayə üzərində işləməyə başlamağımızdan çox uzun müddət keçmişdi və kim olduğumu və kim olduğunu tam olaraq bilmirdim. idi-varlıq baxımından bir növ ümumi bir ağıl idi ----. Davranışları var idi. Hərəkətlərinizi görməyə öyrəşməmisiniz. Ancaq onun haqlı olduğunu bilirdim. "

Hoffman qaçarkən, artıq məşhur olan Bernstein, beş quldurun Watergate otelindəki Demokrat Partiyasının qərargahına girməsindən bu yana üç il ərzində nə baş verdiyini başa düşdü.

Bernstein müsahibədə "Mən artıq belə deyiləm" dedi. “Bu, çoxdan baş verib. Yenə belə qaçardımmı? ”


Videoya baxın: Carl Bernstein - Can the System Work? Politics, Government, and Media - 041615